14 december 2013

Finbesök

Ja, idag har Manker och hans surisar (Ludvig och Fredrik) varit här på lunch för att avsmaka lite öl. Min plan var att försöka laga någonting som skulle fungera med min köttporter. Jag tror att en rätt med kött hade blivit för mycket tillsammans med det ölet, så istället fick det bli en svamprisotto.
Lyckligtvis så fungerade det faktiskt väldigt bra ihop med köttportern, och jag får säga att både risotton och ölen lyftes av varandra. Kul! Det får helt klart bli mer experimenterande med kombinationer till köttportern.

Efter lunchen följde en provning med en del roliga öl, därbland några hembryggda, där det faktiskt var premiär för min Gose.
Tyvärr hade den inte fått tillräckligt med syra, vilket i och för sig var ganska förväntat. Det vi gjorde då var att tillsätta små mängder av mjölksyra till glaset med Gose, och det gjorde faktiskt ölen mycket godare. Så nu funderar jag på att kapsylera om hela satsen och hälla ner lite mjölksyra i varje flaska.

Dessutom passade jag och Ludvig på att pyssla om mina lambics som står på jäsning.
Jäkligt roligt att ni ville komma förbi på ett besök, det får vi göra om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar